Bahçeşehir Üniversitesi’nin ev sahipliğinde gerçekleştirilen Games for Change 2025 İstanbul etkinliğinde, Dijital Oyun Tasarımı Bölümü öğretim görevlilerinden Şeyma Nur Tahmaz tarafından dikkat çeken sunumlardan biri yapıldı. “Aynı Duvarlar, Farklı Dünyalar: Kentsel ve Sanal Erişilebilirlik” başlıklı bildirisi, bu yılki etkinliğin önemli temalarından biri olan "Etkili Oyun Tasarımında Eleştirel ve Pratik Perspektifler" kapsamında sunulan az sayıdaki konuşmadan biri olarak öne çıktı. Öğr. Gör. Tahmaz, kentsel alanlarda erişilebilirliğin tarihsel gelişimini, ilgili yasaları ve bu yasaların şehir yaşamında uygulanma süreçlerini kapsamlı bir şekilde ele aldı. Ardından bu gelişmeleri dijital oyun dünyasıyla ilişkilendirerek, erişilebilirlik uygulamalarının yıllar içinde oyun sektörüne nasıl yansıdığını örneklerle açıkladı. Sunumunda ayrıca farklı erişilebilirlik türlerine değinen Öğr. Gör. Şeyma Nur Tahmaz; görsel erişilebilirlik (renk körlüğü modları, okunabilir arayüz tasarımları gibi) ve işitsel erişilebilirlik (altyazılar, sesli uyarılar, ayarlanabilir ses kanalları gibi) özelliklerinin oyuncu deneyimindeki önemini vurguladı. Erişilebilirlik odaklı tasarımın, her oyuncuyu kapsayan bir oyun kültürünün vazgeçilmez parçası olduğunun altını çizdi. Öğr. Gör. Tahmaz’ın sunumu, hem kentsel hem de dijital mekânların benzer engeller ve fırsatlar barındırdığını hatırlatarak, oyunlarda erişilebilirliğin temel bir tasarım ilkesi olarak ele alınması gerektiğine dair ilham verici bir perspektif sundu. Tarihsel bağlamı, pratik tasarım yaklaşımlarını ve eleştirel değerlendirmeleri bir arada sunan bu bildiri, Games for Change 2025 İstanbul’un etkili ve farkındalık yaratan içeriğine değerli bir katkı sağladı. |