Önlisans
İşletmecilik Meslek Yüksek Okulu
Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği Programı Ana Sayfası

Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği

Program Amacı Burslar Uluslararası İşbirliği
Kuruluş Katkı Payı Mezunların İstihdam Profilleri
Kazanılan Derece Çift Anadal - Yandal Üst Derece Programlara Geçiş
Öğretim Dili Staj Sunulan Olanaklar
Çalışma Şekli Ölçme ve Değerlendirme Program Etkinlikleri
Yerleşme Şartları Mezuniyet Koşulları İletişim Bilgileri


Program Amacı

Rezervasyon, bilet satış, bilet-bagaj işlemleri, apron terminal hizmetleri, uçak içi hizmetlerin koordinesi, handling hizmetleri, özel hizmet uygulamaları, uçuş operasyonu içersindeki ünitelerle koordinasyon sağlanması, uçak yükleme ve yük denge kontrolunun sağlanması, uçak park yerlerinin hava trafik üniteleriyle koordinesi, tehirli uçuşların takibi ile ilgili işleri planlayıp yürütecek elemanları yetiştirmektir.

 





Kuruluş

2012 - 2013 Eğitim ve Öğretim yılı itibarı ile eğitim hayatına başlamıştır.





Kazanılan Derece

Ön Lisans Mezunu 





Öğretim Dili

Türkçe





Çalışma Şekli

Tam Zamanlı 





Yerleşme Şartları

İşletmecilik Meslek Yüksekokulu programlarına ÖSYM tarafından yapılan Merkezî Yerleştirme Sınavı ile öğrenci alınır. Merkezî Yerleştirmede adaylar Sivil Hava Ulaştırma Programına, YGS 5 puan türünde yükseköğretim programları ile ilgili tercihleri ve bu programların kontenjan ve koşulları göz önünde tutularak ÖSYM’ce yerleştirilir. Sivil Hava Ulaştırma Programına yerleştirilen öğrencilerin kayıtları ÖSYM’nin belirlediği takvim çerçevesinde Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yapılır.

 









Çift Anadal - Yandal







Staj

40 iş günü staj yapılması zorunludur.





Ölçme ve Değerlendirme

Öğrencilere, kayıtlı oldukları her ders için aşağıdaki harf notlarından ve/veya simgelerden biri, dersin öğretim elemanı tarafından verilir:

A

A-

B+

B

B-

C+

C

C-

D+

D

D-

FD

FF

4.0

3.7

3.3

3

2.7

2.3

2.0

1.7

1.3

1.0

0.7

0.0

0.0

G: Yarıyıl sonu sınavına girmedi

P: Ders devam ediyor

R: Tekrar

E: Yarıyıl içi çalışmaları eksik

T: Transfer

V:Dersten çekilmiş

(2) Başarı notu olarak A, A-, B+, B, B-, C+, C notlarından birini alan öğrenci, o dersi başarmış sayılır. (3) Bir dersten C-, D+, D, D- notlarından birini alan öğrenci, o dersi şartlı başarmış sayılır. Öğrenci, bu notları aldığı yarıyılı tekrarlamak durumuna düşerse, bu derslerden başarısız sayılır. (4) Herhangi bir dersten FD ve FF notunu alan öğrenci, o dersten başarısız sayılır. FD notu; derse devam etmiş, ancak başarı sağlayamamış olan öğrenciye, FF notu ise; derse devam koşulunu yerine getirmemiş olan öğrenciye verilir. (5) Hastalık ve başka zorunlu nedenlerle, bir dersin yarıyıl sonu sınavına giremeyen öğrenciye G notu verilir. Bu not, öğrenciye mazeret sınavları sonucunda verilecek başarı notu ile değiştirilir. Mazeret sınavlarına girmeyen öğrencinin notu, FD’ye dönüşür. (6) Yarıyıl sonu sınavlarına girdiği halde, yarıyıl içi çalışmalarında eksiklikleri olan öğrenciye E notu verilir. Öğrenci, o dersin yarıyıl sonu sınavı tarihinden itibaren on gün içinde eksiklikleri tamamlamak zorundadır. Bu sürenin uzatılmasına, öğrencinin başvurusu ve ilgili öğretim elemanının onayı ile ilgili bölüm başkanı karar verir ve durumu Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına bildirir. Bu süre içinde gerekli çalışmaları tamamlayan öğrenciye başarı notu verilir, tamamlayamayan öğrencinin notu ise FD’ye dönüşür. (7) V simgesi, dersten çekilen öğrenciye verilir. (8) R simgesi, tekrar edilen dersler için kullanılır. (9) Bir yarıyıldan daha fazla süren derslerden, bir sonraki yarıyılda devam edecek olanlara P simgesi; içinde bulunulan yarıyılda tamamlanmış olanlara başarı notlarından biri verilir. (10) Başka yükseköğretim kurumlarından geçiş yapmış öğrencilerin daha önce almış oldukları derslerden, ilgili mevzuat hükümleri uyarınca eşdeğerliği kabul edilenlere, T simgesi verilir. Lisans ve önlisans düzeyinde yürütülen kayıt, eğitim ve öğretim ve sınavlarda uygulanacak usul ve esaslar İstanbul Kültür Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği’nde belirlenmiştir.







Mezuniyet Koşulları

Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği  Programında mevcut olan toplam 120 AKTS karşılığı derslerin tümünü başarıyla tamamlayıp mezun olabilmeleri için öğrencilerin, 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmeleri gerekmektedir.





Uluslararası İşbirliği

Eğitimlerine yurt dışında devam etmek isteyen mezunlarımız, İstanbul Kültür Üniversitesi İşletmecilik Meslek Yüksekokulu'nun Kanada'da Centennial College ve ABD'de Fort Hayes State University ile yaptığı işbirliği doğrultusunda III. ve IV. yıl derslerini yurtdışında okuyarak lisans tamamlama programlarına katılabilmektedirler. Ayrıca öğrenciler ERASMUS aracılığıyla da yurt dışında lisans tamamlama ve staj olanağına sahiptirler.





Mezunların İstihdam Profilleri

Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği  Programı öğrencileri, havacılık alanında faaliyet gösteren kamu ve özel kuruluşlarda çalışabilirler.Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği Programı öğrencileri sektörün öncü firmalarından gelen profesyonel öğretim görevlileri sayesinde teorik derslerin yanı sıra mesleğe ve sektöre ait pratik ve uygulamaya dayalı bilgiler de edinmekte, stajlarıyla eğitimlerini destekleyerek iş hayatına bir an önce atılabilmektedirler.
 





Üst Derece Programlara Geçiş

DGS Sınavı ile Havayolu İşletmeciliği ve Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği programlarına lisans tamamlaması yapılabilmektedir.





Sunulan Olanaklar

İncirli kampüsümüzde laboratuarlar, anfiler, seminer salonları yer almaktadır.





Program Etkinlikleri

Program etkinliği olarak her yıl Nisan ayındaİncirli Kampüsümüzde  Havacılık Günleri düzenlenmektedir.İstanbul Kültür Üniversitesi Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği Programı olarak her yıl düzenlenen İFTE Sivil Havacılık Fuarına program olarak katılmaktayız.

Ayrıca her dönem öğrencilerin sektörle iç içe olması adına Atatürk Havalimanına gezi düzenlenmektedir.

Eylül 2013'te gerçekleşen ilk havacılık eğitim fuarı IFTE Havacılık Fuarında standımızda öğrencilerimiz sektör temsilcileri ve havacılığa gönül vermiş kişilerle biraraya gelmiştir.





İletişim Bilgileri

Program Başkanı: Yrd. Doç. Dr. Neyir TEKELİ  0212 498 49 25

Tel :(0212) 498 49 25
Fax :(0212) 543 69 70
E-Mail : n.yazici@iku.edu.tr