Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
İngiliz Dili ve Edebiyatı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ATA2001 2 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II 2/0/0 Z Türkçe 2
Dersin Amacı
Yakın Tarihimizden çıkarılan deslerle Türk Gençliği'ne ulusal (milli) ve içsel (manevi) değerlerini kazandırmak ve Türkiye coğrafyası ve Türk Yurdu'na yönelik tehditler bakımından üniversite gençliğini aydınlatmak.
Ön Koşullar Yok.
Eş Koşullar Yok.
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Doç.Dr.Necati Ulunay UCUZSATAR, Yard.Doç.Dr.İnci ÇAĞLAYAN, Yard.Doç.Dr.Serab SEZER, Merve Zengin
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Eğitim Öğretim Yılı başlangıcında belirtilecektir.
Görüşme Saatleri ve Yeri Eğitim Öğretim Yılı başlangıcında belirtilecektir.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım, Söyleşi, Tartışma, Uygulamalı Gezi,Araştırma, Görsel ve Belgesel Kaynakların Gösterimi.
Temel Kaynaklar Türk Devrim Tarihi ve Atatürkçü Düşünce.(Prof.Dr. İsmet Giritli, Doç.Dr. Necati Ulunay Ucuzsatar)
Günümüzde Atatürkçülük (Prof.Dr.İsmet Giritli)

 
Nutuk (M.Kemal Atatürk).
 
Türk Kurtuluş Savaşı ve Devrim Tarihi İle İlgili Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Yayınları.
 
Allah'ın Kullanılmasına ve Kut İstismarına Karşı Atatürk-Laik Devrim. 
 
Cumhuriyet (Turgut Özakman).
Diğer Kaynaklar
Genelkurmay Askeri Tarih ve Stratejik Etüd Başkanlığı'nın Türk İstiklâl Harbi Yayınları ve Belgeleri.
 
Genelkurmay Askeri Tarih ve Stratejik Etüd Başkanlığı'nın Atatürk Özel Arşivleri.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu ve Instute de France Büyük Nutuk nedir? Anlatım, Söyleşi, Tartışma, Uygulamalı Gezi,Araştırma, Görsel ve Belgesel Kaynakların Gösterimi.
2. Hafta Mondros’tan Mudanya’ya Sevres’ten Lausanne’ye Anlatım, Söyleşi, Tartışma, Uygulamalı Gezi,Araştırma, Görsel ve Belgesel Kaynakların Gösterimi.
3. Hafta Fransız İhtilâli ve Atatürk Devrimine etkileri Anlatım, Söyleşi, Tartışma, Uygulamalı Gezi,Araştırma, Görsel ve Belgesel Kaynakların Gösterimi.
4. Hafta Atatürkçülük ve milli egemenlik Anlatım, Söyleşi, Tartışma, Uygulamalı Gezi,Araştırma, Görsel ve Belgesel Kaynakların Gösterimi.
5. Hafta Milli egemenlik ve anayasalarımız Anlatım, Söyleşi, Tartışma, Uygulamalı Gezi,Araştırma, Görsel ve Belgesel Kaynakların Gösterimi.
6. Hafta Atatürkçü Çağdaşlaşmanın gerekleri Anlatım, Söyleşi, Tartışma, Uygulamalı Gezi,Araştırma, Görsel ve Belgesel Kaynakların Gösterimi.
7. Hafta Atatürkçülük ideolojisinin dogmatik ideolojilere üstünlüğü Japonya’nın modernleşmesi ve Atatürkçü Modernleşme Anlatım, Söyleşi, Tartışma, Uygulamalı Gezi,Araştırma, Görsel ve Belgesel Kaynakların Gösterimi.
8. Hafta Atatürk Cumhuriyetine karşıt akımlar Anlatım, Söyleşi, Tartışma, Uygulamalı Gezi,Araştırma, Görsel ve Belgesel Kaynakların Gösterimi.
9. Hafta Atatürkçülük düşmanlığı Anlatım, Söyleşi, Tartışma, Uygulamalı Gezi,Araştırma, Görsel ve Belgesel Kaynakların Gösterimi.
10. Hafta Milli mücadele, Mustafa Kemal ve Markist sol Anlatım, Söyleşi, Tartışma, Uygulamalı Gezi,Araştırma, Görsel ve Belgesel Kaynakların Gösterimi.
11. Hafta Laiklik ve Köktenciliğe dair Anlatım, Söyleşi, Tartışma, Uygulamalı Gezi,Araştırma, Görsel ve Belgesel Kaynakların Gösterimi.
12. Hafta Atatürk Cumhuriyeti’nin Laiklik İlkesi Anlatım, Söyleşi, Tartışma, Uygulamalı Gezi,Araştırma, Görsel ve Belgesel Kaynakların Gösterimi.
13. Hafta Atatürkçü Laiklik Anlatım, Söyleşi, Tartışma, Uygulamalı Gezi,Araştırma, Görsel ve Belgesel Kaynakların Gösterimi.
14. Hafta Atatürk Çağdaşlaşmada Bilim ve Teknoloji Anlatım, Söyleşi, Tartışma, Uygulamalı Gezi,Araştırma, Görsel ve Belgesel Kaynakların Gösterimi.
15. Hafta Atatürk Çağdaşlaşmadan bazı örnekler. Anlatım, Söyleşi, Tartışma, Uygulamalı Gezi,Araştırma, Görsel ve Belgesel Kaynakların Gösterimi.
16. Hafta Günümüzde Atatürk ve Atatürkçülük Anlatım, Söyleşi, Tartışma, Uygulamalı Gezi,Araştırma, Görsel ve Belgesel Kaynakların Gösterimi.
17. Hafta Atatürk ve Cumhuriyet Atatürk Kültür ve Sanat Yeni Türk Devletleri ve “Türk Modeli” Atatürkçü Türk Milliyetçiliği Atatürk ve Halkçılık Günümüz ışığında Atatürk İlkeleri Atatürk İlkeleri ve İnkılâpçılık Atatürkçü Ekonomi Politikası ve “Üçüncü Yol” Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu ve Instute de France Büyük Nutuk nedir? Anlatım, Söyleşi, Tartışma, Uygulamalı Gezi,Araştırma, Görsel ve Belgesel Kaynakların Gösterimi.
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 25
Kısa sınav(lar) 1 25
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 25
Derse Devam / Katılım 1 25


ÖÇ-11. Yaşam boyunca Türk Ulusu ve Ülkesi ile ilgili karşılaşılacak olumlu ve olumsuz olaylarda doğru algılama gücü ve karar verme yeteneği.
ÖÇ-22. Dost ve düşmanı ayırd edebilme özelliği.
ÖÇ-33. Sahip olunan değerleri bilme ve koruma bilinci.
ÖÇ-44. Türk Ulusu'nun yakın geçmişi ve geleceğiyle doğrudan ilgili konularda bilgili ve kültürlü olmak.
ÖÇ-55. Türk Gençliği'ni aydınlatmak ve aydınlatıcı bir önder düzeyine ulaştırmak.
Program Çıktıları
PÇ-1edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-2edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar.
PÇ-3edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar.
PÇ-4mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar.
PÇ-5temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
PÇ-6dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
PÇ-7farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler.
PÇ-8anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler.
PÇ-9İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar.
PÇ-10çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-11edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
PÇ-12bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar.
PÇ-13kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar.
PÇ-14sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-15edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--