Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Yeni Medya ve İletişim
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


YENİ MEDYAYA GİRİŞ I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YM1003 1 YENİ MEDYAYA GİRİŞ I 2/0/0 Z TÜRKÇE 4
Dersin Amacı
Son yıllardaki internet ve beraberinde bilgi iletişim teknolojilerindeki hızlı gelişmeler medya sektöründe de büyük değişikliklere sebep oldu. Analog yayıncılıktan sayısal yayıncılığa geçilen bu süreçte yeni medya kavramını da ortaya çıktı. Yeni medya, internet, interaktif TV, mobil iletişim gibi tüm çevrimiçi ve etkileşimli platformaları içermektedir. Ders kapsamında öğrencilerin, yeni medyada ortamında reklam, habercilik, yeni ekonomi, teknolojik determizim, etkileşimli ortamlar, yeni medyada içerik yönetimi gibi konular hakkında genel bilgilere sahip olması ve yeni medyanın geleceği hakkında da bilgilenmeleri amaçlanmaktadır. 
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Yrd. Doç. Dr. Deniz Akçay
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe, 13.00-14.45, 1C-08/10
Görüşme Saatleri ve Yeri Perşembe, 12.00-13.00, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi, 1-D-07
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Ders anlatımı, Örnek olaylar, Sınıf içi tartışma
Temel Kaynaklar -Müge Eldemir, Yeni Medya Üzerine, Nüve Kültür Merkezi, Eylül 2013
Diğer Kaynaklar -Mihalis Kuyucu ve Tuba Karahisar, Yeni İletişim Teknolojileri ve Yeni Medya, Zinde Yayınları, 2013

-Vladlena Benson (Kingston University, UK), Ronald Tuninga (Kingston Business School, UK) and George Saridakis (Kingston University, UK), Analyzing the Strategic Role of Social Networking in Firm Growth and Productivity, USA 2016

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Yeni Medya Nedir? yeni kavramı ve internetin gelişimi Sözlü Anlatım
2. Hafta Yeni Medya ve Geleneksel Medyanın karşılaştırılması Sözlü Anlatım
3. Hafta Medya yakınsaması (convergence) ve siber kültür (cyberculture) kavramları Sözlü Anlatım
4. Hafta Yeni medyanın kullanım alanları ve diğer disiplinlerle ilişkisi Sözlü Anlatım
5. Hafta Yeni medya içerikleri ve kamu mallarıyla ilişkisi Sözlü Anlatım
6. Hafta Web 1.0, web 2.0 teknolojileri ve büyük veri yönetimi (big data management) Sözlü Anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Sosyal medya nedir? Sosyal medya platformların kurumlar için önemi Sözlü Anlatım
9. Hafta Yeni medya ve XYZ kuşakları Sözlü Anlatım
10. Hafta Yeni medya ve reklam Sözlü Anlatım
11. Hafta Gerçek Zamanlı Pazarlama Sözlü Anlatım
12. Hafta Second Life Sözlü Anlatım
13. Hafta Yeni medya ve teknolojik determinizm Sözlü Anlatım
14. Hafta Yeni medya ve habercilik Sözlü Anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


Program Çıktıları
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--