border=  border=
Okullarda Öğretmen ve Yönetici Seçme

YETKİNLİK BAZLI ÖĞRETMEN VE YÖNETİCİ SEÇME VE YERLEŞTİRMEDE YENİ TRENDLER ®
 “SEÇİM SİZE AİT, BEDELİNİ ŞİMDİMİ YOKSA DAHA SONRAMI ÖDEMEK İSTERSİNİZ” ®


Programın Amacı: Okullarda Yetkinlik Bazlı Seçme, Yerleştirme ve Mülakat Teknikleri” programı ile hedeflenen, katılımcıların, işe alım görüşmeleri sırasında davranışsal verilere paralel olarak aday yetkinliklerini incelemeleri ve değerlendirme becerilerini geliştirerek daha sağlıklı işe alım kararları vermelerini sağlamaktır.

Bu eğitim, öncelikle kurumunuzun nitelik ve ihtiyaçlarını nasıl analiz edeceğiniz ve daha sonra bu kriterleri karşılayacak personel profilini nasıl belirleyeceğiniz konularında sizlere ışık tutacak. Adaylarınızı bu kriterler ışığında objektif yöntemlerle değerlendirmenizi sağlayacak ve adayları sadece mesleki kaliteleriyle değil, kişilik boyutlarıyla da analiz etmenize yardımcı olacak.
Programa  Kimler Katılabilir?
Eğitim kurumlarında işe alım görüşmelerini yürüten veya yürütmesi planlanan her seviyeden / birimden tüm çalışanlar.

Program  İçeriği
•    Kimleri İşe Alıyoruz?
•    Gerçekte Ne Arıyoruz?
•    İşe Almada İncelikler
•    Doğru Aday Kimdir?
•    Asıl Olan Her İki Tarafı da Memnun Edebilmek
•    Eğitim Örgütlerinde İşe Alımda Yetkinlik Bazlı Seçme ve Yerleştirme 
•    Öğretmen ve Yönetici Seçmenin Vazgeçilmezi: Yetkinlikler
•    Yetkinlikler, Özellikleri ve Kullanım Alanları
•    Yetkinlik Çeşitleri (Temel, Yönetsel, Genel ve Özel Akademik Yetkinlikler)
•    Yetkinlik Envanteri Uygulamaları
•    Okul Hayatında Başarıyı Biçimlendiren En Önemli Faktör: Kişilik
•    İşin ve Kişiliğin Özelliklerini Bağdaştırmak
•    Kişilik Tipleri, Tiplerin Yetkinliklerle Eşleştirilmesi
•    Öğretmen Seçme Yerleştirme Sürecinde Test ve Envanter Kullanımı
-Türkiye’de Seçme Yerleştirme Sürecinde Kullanılan Kişilik Testleri
-Kişiliğin Beş Faktör Kişilik Envanteri Çerçevesinde Değerlendirilmesi
-Örnek Uygulama
•    Zor Kişilikleri Tanımak
-Psikolojik Oyunlar
-Farklı Kişilik Profilleri
•    Mesleki Profil, Kişilik Boyutları ve Yetkinlik Bazlı Soru Sorma Teknikleri
•    Örnek Olaylar ve Davranış Göstergeleri
•    Görüşmenin Planlanması
•    Görüşme Mekânı ve Oturma Düzeni
•    Görüşme Çeşitleri
•    T-STAR, DADE &T- GROW Tekniği
•    İzleme Soruları
•    Soru Örnekleri
•    Mülakat Cinayetleri
•    Yetkinlik Bazlı Görüşmelerde Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar
•    Adayların En Çok söylediği Yalanlar
•    Görüşme Aşamaları
•    Görüşme Provaları
EKLER:
1-    Öğretmen Seçme Kontrol Listesi
2-    Öğretmen Örnek Ders Anlatım Değerlendirme Listesi
3-    Bölüm/Zümre Başkanı Seçme Kontrol Listesi
4-    Müdür Yardımcısı Seçme Kontrol Listesi
5-    Okul Müdürü Seçme Kontrol Listesi
ÇALIŞTAY
GENEL DEĞERLENDİRME


Not: Eğitim tasarımının kullanılma hakkı, İstanbul Kültür Üniversitesi Sürekli Eğitim, Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü Öğr. Gör. Zafer Erkoç ‘a aittir. Yazılı izin alınmadan kısmen veya tamamen alıntı yapılamaz, hiçbir şekilde kopya edilemez, çoğaltılamaz ve yayımlanamaz.

PROGRAM ÜCRETİ: 1500 + KDV
2 Gün


EĞİTMEN: Öğretim Görevlisi Zafer ERKOÇ
İstanbul Kültür  Üniversitesi
Sürekli Eğitim, Uygulama ve Araştırma Merkezi
Ataköy Kampüsü, Bakırköy
34156 – İstanbul
Tel: (0212) 498 46 67-4731
Faks: (0212) 498 45 98

www.iku.edu.tr

Detaylı Bilgi İçin;

ikusem@iku.edu.tr

g.cetin@iku.edu.tr, b.alioglu@iku.edu.tr

 


Son Güncellenme Tarihi
2017-06-12 13:26:19