Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Yeni Medya ve İletişim
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

Yeni Medya ve İletişim Programı Ana Sayfası

Yeni Medya ve İletişim

Program Amacı Burslar Uluslararası İşbirliği
Kuruluş Katkı Payı Mezunların İstihdam Profilleri
Kazanılan Derece Çift Anadal - Yandal Üst Derece Programlara Geçiş
Öğretim Dili Staj Sunulan Olanaklar
Çalışma Şekli Ölçme ve Değerlendirme Program Etkinlikleri
Yerleşme Şartları Mezuniyet Koşulları İletişim Bilgileri


Program Amacı

 PROGRAM AMACI

Hızla değişim gösteren ve yaygınlaşan bilgi ve iletişim teknolojileri gündelik yaşam ve profesyonel yaşamın tüm alanlarında ve iletişim sistemlerinde köklü değişimleri beraberinde getirmiştir. Çağımızda geleneksel mecraların yanına eklenen dijital enstrümanlar başta reklam, halkla ilişkiler, gazetecilik, radyo, televizyon ve sinema alanları olmak üzere iletişim sektörünü de büyük ölçüde geliştirmiştir.  Yeni Medya ve İletişim Bölümü, bilgisayar, internet ve telekomünikasyon teknolojilerinin söz konusu gelişimine paralel olarak ortaya çıkan bir bölümdür. Günümüzde artık birçok kişinin amatör olarak bile içerik üretebildiği yeni medya ortamlarında işin profesyoneli olmak kişiye önemli bir ayrıcalık kazandırmaktır.  Etkileşim ve diyaloğa açık bir iletişime olanak sağlayan yeni medyada içerik üretimi ve dijitalleşen dünyada iletişim yönetimi sektörün her alanı için önemli konular olarak öne çıkmaktadır.

Yeni Medya ve İletişim Bölümü, iletişim sektöründe hizmet verebilecek bilgi, beceri ve yeteneklerle donatılmış, etik değerlere bağlı, dijital dünyadaki yeniliklere hakim, yeni ve özgün düşünceler üretebilen “yeni medya uzmanları” yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Bölüm, öğrencilerini iletişim, medya, iletişim teknolojileri, sosyal medya ve içerik yönetimi, dijital pazarlama, dijital yayıncılık, online gazetecilik gibi konu başlıkları üzerine temel bilgi birikimine ve donanımına sahip bireyler olarak yetiştirmeyi hedeflemektedir. 





Kuruluş

İstanbul Kültür Üniversitesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi, 22 Mayıs 2001 tarih ve 24409 sayılı Resmi Gazete’de çıkan Kanun Hükmünde Kararname ile açılmıştır. 28 Nisan 2016 tarihli yazı ile Yeni Medya ve İletişim Bölümü’nün açılmasına karar verilmiştir. Sanat ve Tasarım Fakültesi bünyesinde, 2016 yılı içinde kurulmuş olan Yeni Medya ve İletişim Bölümü, 2016-2017 Eğitim-Öğretim yılından itibaren öğrenci almaya başlamıştır.







Kazanılan Derece

4 yıllık eğitim planında yer alan bütün dersleri başarıyla tamamlayan, en az 240 AKTS’ye sahip öğrencilere Yeni Medya ve İletişim alanında lisans derecesi verilmektedir.







Öğretim Dili

 Bölümümüzün öğretim dili Türkçe'dir ve yabancı dil hazırlık sınıfı isteğe bağlı okutulmaktadır







Çalışma Şekli

 Tam Zamanlı





Yerleşme Şartları

 Yeni Medya Ve İletişim Bölümü , merkezi yerleştirme kapsamında TS-2 puan türüyle öğrenci almaktadır.
 

%100 Burslu

%75 Burslu

%50 Burslu

Toplam Kontenjan

2017 Kontenjanı

 

5

 

19

 

25

 

49

2016 Taban Başarı

Sırası

 

386, 23709

 

-

 

-

 


 









Çift Anadal - Yandal

Çift  Anadal Uygulaması

Yeni Medya ve İletişim Bölümü’nde lisans öğrenimlerini sürdüren başarılı öğrenciler, üniversitemiz içinde bölümümüzün anlaşmalı olduğu diğer bölümlerden birinde eşzamanlı olarak ikinci lisans eğitimlerini alabilmektedirler. Çift Anadal Programı'nı başarı ile bitirip iki lisans derecesine hak kazanmış olan öğrencilerimize iki ayrı lisans diploması verilir.

Yan Dal Uygulaması

Öğrencilerimiz, öğrenimleri boyunca, asıl bölümlerine konu bakımından yakın olan başka bir bölümün lisans öğrenimine belirli bir program çerçevesinde en az 30 AKTS kredilik ders alarak kısmen katılabilirler. Anadal programı ile birlikte yandal programını başarı ile tamamlayan öğrencilerimize bir lisans diploması ile birlikte bir yandal lisans sertifikası verilir.







Staj

Öğrenciler kurum içi ve 40 iş günü kurum dışı staj yapmaktadırlar.





Ölçme ve Değerlendirme

Öğrencilere, kayıtlı oldukları her ders için aşağıdaki harf notlarından ve/veya simgelerden biri, dersin öğretim elemanı tarafından verilir:

A

A-

B+

B

B-

C+

C

C-

D+

D

D-

FD

FF

4.0

3.7

3.3

3

2.7

2.3

2.0

1.7

1.3

1.0

0.7

0.0

0.0

G: Yarıyıl sonu sınavına girmedi

P: Ders devam ediyor

R: Tekrar

E: Yarıyıl içi çalışmaları eksik

T: Transfer

V:Dersten çekilmiş

(2) Başarı notu olarak A, A-, B+, B, B-, C+, C notlarından birini alan öğrenci, o dersi başarmış sayılır. (3) Bir dersten C-, D+, D, D- notlarından birini alan öğrenci, o dersi şartlı başarmış sayılır. Öğrenci, bu notları aldığı yarıyılı tekrarlamak durumuna düşerse, bu derslerden başarısız sayılır. (4) Herhangi bir dersten FD ve FF notunu alan öğrenci, o dersten başarısız sayılır. FD notu; derse devam etmiş, ancak başarı sağlayamamış olan öğrenciye, FF notu ise; derse devam koşulunu yerine getirmemiş olan öğrenciye verilir. (5) Hastalık ve başka zorunlu nedenlerle, bir dersin yarıyıl sonu sınavına giremeyen öğrenciye G notu verilir. Bu not, öğrenciye mazeret sınavları sonucunda verilecek başarı notu ile değiştirilir. Mazeret sınavlarına girmeyen öğrencinin notu, FD’ye dönüşür. (6) Yarıyıl sonu sınavlarına girdiği halde, yarıyıl içi çalışmalarında eksiklikleri olan öğrenciye E notu verilir. Öğrenci, o dersin yarıyıl sonu sınavı tarihinden itibaren on gün içinde eksiklikleri tamamlamak zorundadır. Bu sürenin uzatılmasına, öğrencinin başvurusu ve ilgili öğretim elemanının onayı ile ilgili bölüm başkanı karar verir ve durumu Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına bildirir. Bu süre içinde gerekli çalışmaları tamamlayan öğrenciye başarı notu verilir, tamamlayamayan öğrencinin notu ise FD’ye dönüşür. (7) V simgesi, dersten çekilen öğrenciye verilir. (8) R simgesi, tekrar edilen dersler için kullanılır. (9) Bir yarıyıldan daha fazla süren derslerden, bir sonraki yarıyılda devam edecek olanlara P simgesi; içinde bulunulan yarıyılda tamamlanmış olanlara başarı notlarından biri verilir. (10) Başka yükseköğretim kurumlarından geçiş yapmış öğrencilerin daha önce almış oldukları derslerden, ilgili mevzuat hükümleri uyarınca eşdeğerliği kabul edilenlere, T simgesi verilir. Lisans ve önlisans düzeyinde yürütülen kayıt, eğitim ve öğretim ve sınavlarda uygulanacak usul ve esaslar İstanbul Kültür Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği’nde belirlenmiştir.







Mezuniyet Koşulları

Yeni Medya ve İletişim Bölümü’nde öğrenciler mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak, 40 iş günü kurum dışı staj zorunluluğunu yerine getirmek ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmekle yükümlüdürler.







Uluslararası İşbirliği







Mezunların İstihdam Profilleri

Yeni Medya ve İletişim Bölümü’nden mezun olan öğrencilerimiz mezuniyetleri sonrasında, “Sosyal Medya Yöneticisi”, “Dijital Medya Programcısı”, “Dijital İçerik Yöneticisi” “Sosyal Medya Danışmanı”, “Portal Yöneticisi”, “Dijital Pazarlama Yöneticisi”, “Yeni Nesil İletişim Uzmanı”, “SEO (Arama Motorları Optimizasyonu) Uzmanı”, “SEM (Arama Motorları Reklam) Uzmanı”, “E-Ticaret Uzmanı”, “Dijital Yayın Direktörü”, “Yeni Medya Muhabiri”, “Yeni Medya Editörü”, “Yeni Medya Prodüktörü”, “Online Gazeteci”, olarak kariyerlerini sürdürebilirler. 

Ayrıca mezun öğrenciler lisansüstü öğrenim görerek akademik kariyer de tercih edebilmektedirler. 





Üst Derece Programlara Geçiş

İstanbul Kültür Üniversitesi Yeni Medya ve İletişim Bölümü’nden başarı ile mezun olan öğrenciler, alanlarıyla ilgili herhangi bir kurumda yüksek lisans ve doktora yapma hakkına sahiptirler. 








Sunulan Olanaklar

Öğrenciler Çift Anadal, Yandal eğitimi alabilecekleri gibi Yeni Medya ve İletişim Bölümü'nde, eğitimlerinin bir bölümünü Erasmus/Socrates programları kapsamında yurt dışında anlaşmalı olduğumuz üniversitelerden birinde sürdürme şansına sahiptirler. Ayrıca öğrencilerin eğitimleri süresince, yerleşke içerisinde sosyal yönlerini geliştirme fırsatı bulabilecekleri merkez, birim ve kulüpler bulunmaktadır. 

 






Program Etkinlikleri

Programda yıl boyunca çeşitli söyleşi, konferans ve atölyeler düzenlenmektedir. Öğrenciler, eğitimleri boyunca katılacakları yeni medya alanındaki seminer ve workshoplar sayesinde, sektörün önde gelen isimleriyle bir araya gelerek profesyonel hayata ilişkin geniş bilgi sahibi olma şansını elde edebileceklerdir. 








İletişim Bilgileri

SANAT VE TASARIM FAKÜLTESİ, YENİ MEDYA VE İLETİŞİM BÖLÜM BAŞKANI
Doç. Dr. Öykü Ezgi Yıldız

e.yildiz@iku.edu.tr


Adres: Ataköy Yerleşkesi, Bakırköy 34156,İstanbul


Tel: 0(212) 498 41 36