border=  border=
Bölüm Başkanından

 

 

İLETİŞİM SANATLARI'NDA (REKLAMCILIK  VE HALKLA İLİŞKİLER)

 

YARININ ARANILAN KİŞİSİ OLMA ŞANSI...

İletişim Sanatları Bölümü, küresel ekonominin gerektirdiği mesleki birikime sahip, uzmanlaşmış, küresel pazarları yönlendirecek yetenekte mezunlar yetiştirmek üzere “Reklamcılık” ve “Halkla ilişkiler” alanlarında eğitim vermektedir.

 

LYS Sınavı ile TS-1 türünde yeterli puanı alan adayların girmeye hak kazandığı İletişim Sanatları Bölümü (Reklamcılık ve Halkla İlişkiler), akademik kadrosu ve uzman piyasa aktörleri ile öğrencilerine yalnızca okul içinde değil, okul sonrasında da hizmet vererek geniş bir yelpazede mesleki bütünleşmelerini sağlamaktadır.

 

İletişim Sanatları Bölümü’nün, 7'si %100, 25'i %75, 50'si %42 olmak üzere toplam 74 kişilik kontenjanı bulunmaktadır. İletişim Sanatları Bölümü'nden mezun olanlar; iletişim danışmanı, iletişim stratejisti, halkla ilişkiler uzmanı, reklam tasarımcısı ünvanlarını almaktadırlar.

 

Halkla İlişkiler

 

Yirmibirinci yüzyılın en gözde mesleklerinden biri olan Halkla İlişkiler alanında eğitimini tamamlayan öğrencilerimiz, güvenli bir geleceğe adım atmaktadırlar. Öğrencilerimiz Halkla İlişkiler alanında çağdaş yöntem ve uygulama olanaklarıyla öğrenim yaşamları boyunca edindikleri kuramsal ve uygulamalı donanımla gelişimlerini çok yönlü biçimde tamamlamaktadırlar.

 

Bunlara ek olarak öğrencilerimiz, bu alanda etkinlik yönetimi, sponsorluk, marka iletişimi ve saygınlık yönetimi, imgebilim, tanıtım, davranış bilimi gibi konularında bilgi edinerek, örnek olay incelemeleriyle halkla ilişkiler kampanyaları düzenleyebilme konusunda da deneyim sahibi olmaktadır. Bu doğrultuda ve bu amaçla yetişen ve bir yaşam biçimi kazanan öğrencilerimiz, her türlü büyük ve orta ölçekli kurumun halkla ilişkiler biriminde ve tanınmış halkla ilişkiler ajanslarında görev alabilecekleri gibi üniversitelerde de akademik kariyer yapabilmektedir.

Mezunlarımızın, sektörün önemli Halkla İlişkiler ve İletişim Danışmanlığı ajanslarından gördüğü talep giderek artmakta olup, üniversite- sektör işbirliğinin gözde örneklerinden olmaya başlamıştır.

 

Reklamcılık

 

İletişim Sanatları Bölümü'nde Reklamcılık alanında kuramsal ve uygulamalı derslerle, atölye çalışmalarıyla ve tasarım etkinliklerinin kurgulanmasıyla öğrencilerimiz "tam donanımlı" biçimde hazırlanmaktadır.

 

Sanat ve Tasarım Fakültesi'nin teknolojik donanımlı reklam dersliğinde, reklam tasarımı ve marka yaratımı konularında reklam sektöründen gelen tanınmış adların eşliğinde yapılan uygulamalı çalışmalarla, kuramsal ve teknik alanda dünyadaki en son yenilikleri izleme olanağı bulan öğrencilerimiz iş yaşamına bir adım önde başlamaktadırlar.

 

Reklamcılık Vakfı, Reklam Yaratıcıları Derneği, IAA (Uluslar arası Reklamcılık Derneği), Avrupa Birliği Bakanlığı gibi sektördeki çeşitli kurum ve kuruluşların açmış olduğu yarışmalarda, öğrencilerimiz giderek artan sayıda birincilik ödülleri ile İstanbul Kültür Üniversitesi’nin adını gururla duyurmaktadırlar. Genel olarak iletişim ve özel olarak reklamcılık ve tanıtım alanının gerektirdiği küreselleşen dünyayı yakından izleme, yeni trend ve yaşam tarzlarıyla bütünleşme, yerel ve küresel tüketicilerin değişen ihtiyaçlarına göre iletişim çözümleri üretme konusunda aldıkları kuramsal ve pratik bilgilerini sınadıkları bu yarışmalar eğitim kalitemizin de göstergesi niteliğindedir. Bunlara uygun olarak, reklam sektörünün dinamik ve özverili ortamına bilişsel açıdan yetkin ve uygulama konusunda da etkili çalışmalara imza atabilecek nitelikte öğrencilerin yetişmesi Bölümümüzün temel amacıdır.

 

İletişim Sanatları Bölümü (Reklamcılık ve Halkla İlişkiler), öğrencilerini ders izlencesinde yer alan, kuram ve uygulamanın birleştirildiği halkla ilişkiler, reklamcılık, yönetim bilgisi, göstergebilim, görsel göstergebilim, iletişim stratejisi, marka yönetimi, garfik tasarımı, pazarlama iletişimi, kalite danışmanlığı, iletişim danışmanlığı, toplumsal ruhbilim, tüketici davranışları, kişilerarası iletişim dersleriyle bilişsel anlamda geliştirmekte ve teknik donanım, her dönem kurumiçi ve kurumdışı staj olanakları sağlayarak geniş iş alanları yaratmaktadır.

 

Ayrıca öğrencilerimiz Erasmus aracılığıyla yurtdışında staj yapabilmekte ve alanlarında bir ya da iki dönem eğitim alabilmektedirler. Bu bölümden mezun olan öğrenciler, tüm saygın, tanınmış kurum ve kuruluşlarda danışmanlık yapabilir, iş dünyasının liderleriyle birlikte çalışma olanağını yakalayabilirler.

 

Tüm bunların dışında, unutmamanız gereken, Bölümün birbirinden değerli öğretim üyelerinin danışmanlığında yönlendirildiğiniz yarışmaların, projelerin ve tabii ki kazandığınız ödüllerin, sizlerin diğerlerine göre “bir adım önde mesleğe başlamanızı” sağlayacağıdır.  

 

Eğer tüm bunlardan keyif  alıyorsanız ve “ben farklı  olmalıyım” diyorsanız İletişim Sanatları Bölümü  sizleri bekliyor...

 

Prof. Dr. Işıl ZEYBEK

 


Son Güncellenme Tarihi
2017-07-11 15:13:24