border=  border=

İKÜ’de Yeni Medya Okumak

 

Global dünyada bilginin dijital olarak taşınması, saklanması, aktarılması ve yeniden üretilmesi için “Yeni Medya” eğitimi hayatın her alanına etki eden bir hal aldı.

İstanbul Kültür Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi’nde “Yeni Medya ve İletişim” Bölümünde okuyan öğrencilerimiz, öğrenim süresince dijital medya alanındaki yenilikleri takip ederek, teknolojik donanımla güçlü internet bağlantısıyla ulusal/uluslararası çaptaki yeni medya uzmanlarıyla bir araya gelip, kurum ve kuruluşlardaki staj eğitimleri ile  mesleğe hazırlanacaklar. Mezun öğrencilerimiz, internet ve mobil teknolojilerle çalışmalarını yürütebilen, tüm özel, kamu ve sivil toplum kuruluşlarında örgütlü çalışma yetisine sahip olacaklar ve teknolojik bilgiye sahip olarak sosyal medya alanında etkinlikte bulunan kurumların, kuruluşların sosyal biriminde sosyal medya uzmanlığı yapabilecekler.

 

Yeni Medya ve İletişim Bölümü’nde öğrenciler, yeni medya iletişim araçlarını, dijital medya ve uzantısı olan sosyal paylaşım ağlarını (Youtube, facebook, twitter, instagram, blog vb.) teknolojinin olanaklarıyla bütünleştirebilecek. Bu ağlara içerik üretebilecek ve kuramsal bilgilerle pratik uygulamalarla bu ağları kontrol edebilecek, yönetebilecek düzeyde yetiştirilecek. Öğrencilerin bu eğitimle aynı zamanda eleştirel ve estetik değerlere sahip bireyler haline gelmesi hedeflenmektedir.

Nasıl bir eğitim süreci?

 

Bölüm; bilişim ve iletişim sektörünün, reklam ajanslarının, kurumsal iletişim departmanlarının her biriminde hizmet verebilecek bilgi, beceri ve yeteneklerle donatılmış, etik değerlere bağlı, dünya ve özellikle de ülke gerçeklerinin farkında olan ve yaşam boyu öğrenmenin önemine inanmış “yeni medya uzmanları” yetiştirmeyi amaçlamaktadır.

 

Bu doğrultuda; yeni medya alanındaki nitelikler (içerik üretimi, içerik yönetimi, uygulama bilgisi, multimedya zemininin oluşturulması, dijital dil vb.) göz önünde bulunduran bir eğitim metodolojisi oluşturulmuştur. Dört yıllık öğrenim süresince öğrenciler; birinci yıllarında iletişim ve iletişim teknolojileri ile ilgili başlıca kavram ve kuramları; ikinci yıl ise öğrenmiş oldukları kuram ve yaklaşımların sektörel tabanda nasıl uygulandığını, dijital içerik üretimi ve yönetimi bağlamında görecekler. Üçüncü yıl ise dijital içerik üretimi ve yönetimini gerçekleştirebilmeleri için gerekli olan dijital medya ile ilgili yazılım dilini ve yazılım üretim sürecini uygulamalı olarak öğrenecek olan öğrenciler; son sınıfta ise kuramsal ve uygulamalı alanda almış oldukları eğitimdeki bilgiler ışığında kendi üretmiş oldukları “Yeni Medya ve İletişim” Bitirme Projesiyle ürettikleri içeriği dijital ağlarda nasıl üretmeleri, paylaşmaları ve yönetmeleri gerektiğini öğreneceklerdir.

Kariyerinde,

 

Yeni Medya ve İletişim Bölümü’ndeki eğitimini tamamladığında, dijital dünyadaki tüm yeniliklerle ilgili donanımlı ve sektördeki değişimleri hızlıca yakalayabilen bir iletişimci olacaksın. İletişim, teknoloji ve dijital medya konusundaki bilgilerinle son dönemin yükselen gücü sosyal medya alanında aranılan, yetkin bir kişi konumuna geleceksin. Günümüzde tüm iletişim sektörünü yönlendiren yeni medya alanındaki birikim ve becerilerinle seni bekleyen geniş yelpazedeki kariyer fırsatlarından faydalanacaksın. Sektörün önde gelen isimlerinden ve güçlü akademisyen kadrosundan almış olduğun uygulamalı eğitimler ve akademik altyapın sayesinde profesyonel hayata iddialı bir giriş yapacaksın.

 

Dijital medya, reklam, pazarlama ve yapım sektörlerinde; “Sosyal Medya Yöneticisi”, “Dijital İçerik Yöneticisi”, “Sosyal Medya Danışmanı”, “Portal Yöneticisi”,  “Dijital Pazarlama Yöneticisi”, “Yeni Nesil İletişim Uzmanı”, “SEO (Arama Motorları Optimizasyonu) Uzmanı”, “SEM (Arama Motorları Reklam) Uzmanı”, “E-Ticaret Uzmanı”, “Dijital Yayın Direktörü”, “Yeni Medya Muhabiri”, “Yeni Medya Editörü”, “Yeni Medya Prodüktörü”, “Online Gazeteci” veya “Yeni Medya Danışmanı” olarak yer alabilirsin. Ayrıca, lisans eğitimin sırasında yan dal ve çift ana dal olanaklarından yararlanarak kariyerine kendine özgü bir yön verebilirsin.

Geleceğin Liderine Notlar!

 

Yeni Medya ve İletişim Bölümü’nde lisans eğitiminin bir bölümünü, ERASMUS anlaşması kapsamında yurt dışında anlaşmalı olduğumuz üniversitelerde sürdürebilirsin. Eğitimin süresince katılacağın yeni medya alanındaki konferans ve workshoplar sayesinde bakış açını zenginleştirebilir ve sektörün önde gelenleriyle gerçekleştirilecek seminerlerle profesyonel dünyaya ilişkin geniş bilgi sahibi olma şansını yakalayabilirsin.

 

Yeni Medya ve İletişim Bölümü’nde lisans eğitimi alırken yararlanabileceğin diğer yurt dışı olanakları ve ücretsiz özelleştirilmiş çift ana dal ve yan dal programlarının yanında, eğitim sürecini destekleyecek burs ve indirim alternatiflerine bakmayı unutma!


Son Güncellenme Tarihi
2016-10-19 17:10:03