border=  border=
Hakkımızda

İSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ

YABANCI DİLLER BÖLÜMÜ

HAZIRLIK SINIFI

 

İstanbul Kültür Üniversitesi Yabancı Diller Bölümü, öğrencilerine bir eğitim-öğretim yılı içerisinde yer alan yabancı dil hazırlık sınıfı eğitimi sağlar. Güz Yarıyılındaki öncelikli hedefimiz, öğrencilerimizin genel yabancı dil altyapılarını oluşturmak ve dört temel beceri olan Okuma, Yazma, Dinleme ve Konuşma becerilerini birbirleriyle bağlantılı ve iç içe olarak geliştirmektir. Bahar yarıyılında tüm seviyelerdeki öğrenciler ortak bir müfredatta buluşup, kendilerini akademik hayatlarına taşıyacak olan yabancı dil eğitiminin ağırlık kazandığı çalışmalar yaparlar. Bu açıdan, hedefimiz öğrencilerimizin eğitim sürecine aktif katılımını sağlamaktır. Uyguladığımız program sayesinde öğrenciler, sınıf içerisinde oluşturulup geliştirilen ortama, geri bildirimler, ders gelişim dosyaları, sınıf içinde kullanılan eğitim materyalleri ile yapılan ödevler ve İngilizce okutmanlarımız tarafından başlatılan ve sürdürülen sınıf içi çalışmalarla katkı sunarlar. Öğrencilerimiz akademik becerilerini keşfedip geliştirmeleri konusunda yakından denetlenirler ve bu becerileri bütün bir eğitim öğretim yılına yayılmış olarak farklı ölçüm araçları ile takip edilir.

Öğrenci Merkezli Müfredat

Bölümümüzde müfredat hazırlanırken öğrencilerimizin yabancı dili etkin biçimde kullanabilmeleri için öncelikle İngilizce’nin ve bölüm tarafından sağlanan diğer yabancı dilllerin öğretimi alanında ortaya çıkan ve öğrenciyi sınıf içi çalışmalarının temel eksenine alıp onları dilin birer kullanıcısı haline getirmeyi hedefleyen en çağdaş öğretim metotlarını temel almaktayız. Bu bağlamda, kullandığımız materyaller arasında en gelişmiş yabancı dil portalları ve bilgisayar laboratuvarlarımızda öğrencilerin kullanımına sunduğumuz kaynaklar da mevcuttur. Ayrıca öğrencilerimize öğrenmeyi öğreterek, sınıf dışında etkin çalışmalar yapılması sağlanmaktadır.

Sürece Yayılmış Ölçme Değerlendirme

Öğrencilerimizde düzenli çalışma alışkanlığını geliştirmek ve yabancı dil öğrenimindeki ilerlemelerini takip edebilmek amacıyla bölümümüzde farklı ölçme tekniklerini içeren sürece yayılmış ve yalnızca sınav odaklı olmayan bir ölçme değerlendirme sistemi kullanılmaktadır. Ayrıca öğrencilerimize akademik yıl sonunda uluslararası alanda eşdeğerliği olan dil sınavları uygulanmaktadır.

Kişisel Gelişim Dosyası

Sürece yayılmış ölçme değerlendirme sistemimizde, öğrencilerimizi sadece sınavlarla değerlendirmeyip aynı zamanda iki yarıyıl boyunca yaptıkları ödevleri içeren kişisel gelişim dosyalarını da değerlendirerek öğrencilerin kendi sorumluluklarını almalarını ve bireyselliklerini kazanmalarını hedefleriz.

Sunumlar

Öğrencilerimizin yaratıcılıklarını ve dili yorumlama becerilerini geliştirmeleri amacıyla sürece yayılmış ölçme sistemimizin bir parçası olarak öğrencilerimizden her dönem bireysel veya gruplar halinde değişik konularda projeler hazırlamalarını ve sunumlar yapmalarını beklemekteyiz.

 

 


Son Güncellenme Tarihi